Pri práci v sociálnych službách a zariadeniach sociálnoprávnej ochrany a sociálnej kurately sa stretávame s rôznymi rizikovými situáciami. Jednou z nich sú konflikty. Väčšina z nich pramení z mnohých zdrojov. Môžu byť za tým nenaplnené potreby, odlišné hodnoty a názory, stresové životné situácie, rôzne diagnózy alebo neefektívna komunikácia zo strany zamestnancov. Zamestnanci zariadení majú byť vyškolení v deeskalačných technikách nielen preto, že to vyžaduje legislatíva, ale aj preto, že v praxi, žiaľ, môže ísť niekedy aj o zdravie či dokonca život.
V novembri sa nám podarilo zrealizovať Kurz asertívnej komunikácie a deeskalačných techník pre 23 zamestnancov Gréckokatolíckej charity Prešov a Arcidiecézna charita Košice v priestoroch Charitného vzdelávacieho centra na Jarkovej ulici v Prešove.
Ponuku kurzu sme dostali od českej vzdelávacej organizácie SORUDO s.r.o., ktorá už cez 2 desaťročia ponúka rôzne kurzy a má svoju pobočku aj na Slovensku.
Vyberáme niektoré z viacerých reakcií účastníkov: „Kurz bol nad moje očakávania. Odchádzala som s dobrými pocitmi a vedomosťami. Oceňujem prezentované modelové situácie v stresových podmienkach. Mimoriadne pozitívne hodnotím celý kurz. Bol prekvapením, prínosom a zaujímavou formou vzdelávania. Išlo dokonca o najlepšie vzdelávanie za celé obdobie praxe. Bolo to zapamätateľné a nezabudnuteľné. Potrebujeme pravidelné a opakované školenia pre zamestnancov na zvládanie krízových a konfliktných situácií.“
Ceníme si ľudskú a profesionálnu spoluprácu so zamestnancami vzdelávacej organizácie.